Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Ztráty ve valivých ložiscích
Šedo, Matej ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza trecích strát vo valivých ložiskách, spolu s navrhnutím a implementáciou modelu pre ich výpočet. Práca je rozdelená na šesť kapitol. Na začiatku je uvedený prehľad jednotlivých typov valivých ložísk a ich mazanie. Je popísaný princíp elastohydrodynamického mazania a deje, ktoré nastávajú v mazive. Zvyšná časť sa už venuje treniu v ložisku, jeho pôvodu a stanoveniu. Sú ukázané používané výpočtové modely trecích strát valivých ložísk a navrhnutý vlastný výpočtový model. Ten je aplikovaný na ložiská zvolenej konštrukcie a výsledky trecích strát sú porovnané s existujúcimi modelmi.
Vliv frekvenčního měniče na životnost ložisek a jejich poškození
Sukovatý, Adam ; Krejčí, Petr (oponent) ; Nahodil, Petr (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv frekvenčního měniče na životnost valivých ložisek u asynchronního motoru. Měření bylo provedeno v Laboratoři spínacích přístrojů elektrotechnické fakulty na soustavě frekvenční měnič a elektromotor od firmy Siemens. Data byla zpracována pomocí měřícího analyzátoru Adash VA4 Pro. Byly použity metody měření širokopásmových hodnot a frekvenční analýzy vibrací a proudu. Zjištěná vzájemná podobnost frekvenčních spekter vibrací a proudu prokazuje přítomnost vysokofrekvenčních kapacitních proudů, které prochází přes ložiska motoru a snižují jejich životnost. Byla navržena opatření, která by tomuto měla zabránit. V druhé části měření byl zdokumentován vliv změny pulzní šířkové modulace (PWM) na vibrace motoru. Cílem bylo provést základní analýzu a poskytnout podklady k dalšímu výzkumu.
Reducing vibration and noise of bearings
Nejeschleba, Martin ; Prostredník, Daniel (oponent) ; Jankových, Róbert (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the issue of bearings noisiness. The bearings noisiness appears as a negative phenomenon in all the mechanical devices that generate any kind of movement. Analysis of this phenomenon enables to analyse the technical condition of the bearing and predict its defects as well. The theoretical part of the thesis is devoted to the vibration diagnostics and noisiness diagnostics, which are deeply linked. The practical part of the thesis deals with the real problem of the bearing’s noisiness in the engineering company. The main asset of this thesis is a design and successful implementation of the measures, which reduce noisiness of the selected type of the bearing.
Vliv frekvenčního měniče na životnost ložisek a jejich poškození
Mynář, Josef ; Hammer, Miloš (oponent) ; Nahodil, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o technické diagnostice strojů s bližším zaměřením na vibrační diagnostiku. V práci je vypracován návrh diagnostického systému s metodikou měření, postupem měření a vyhodnocení naměřených dat na strojním zařízení vyrobeného společností Siemens.
Diagnostika vibrací mechanického původu v asynchronním motoru
Dostál, Martin ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Každý stroj, pokud má spolehlivě sloužit po celou dobu plánované životnosti, je potřeba udržovat a kontrolovat, aby se předešlo poruchám. U nákladných strojů a zařízení, jichž se týká vibrační diagnostika, představuje doba provozu podstatnou část života stroje a je také nutno dodat, že tato část života stroje je mnohdy opomíjena. Vibrační diagnostika je jednou z metod bezdemontážní a také nedestruktivní diagnostiky rotačních strojních zařízení. Při této analýze jsou využity vibrace, které generuje strojní zařízení v chodu, jako zdroj informací o způsobu jeho provozu. Tato diplomová práce obsahuje teoretický rozbor diagnostiky vibrací a měření vibrací na konkrétním stroji. Práce také obsahuje 3D modely ložisek a rotoru měřeného asynchronního motoru, vytvořené v programu Autodesk Inventor 2014. Na těchto modelech byla provedena analýza vibrací ložisek v softwaru Ansys Workbench.
Noise control of needle bearings
Štetinová, Iveta ; Krejčí, Jakub (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the noise of needle bearings. By analysing the noise of the bearings, it is possible to find out the technical condition of the bearing and reveal the types of bearing damage. The beginning of the work is devoted to the theory of bearing noise. Vibration diagnosis methods are described. In the practical part, a manual noise meter is tested, and the investigated values are evaluated by a system for measuring the noise of bearings. The primary objective of this thesis is to find out how the noise of the bearings could be controlled more effectively.
Výpočet tuhosti valivých ložisek
Koban, Tomáš ; Vlach, Radek (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Táto práca prezentuje analytický prístup pre stanovenie statickej tuhosti guľkových a valčekových valivých ložísk. Boli vytvorené 3 matematické modely pre prípady axiálneho, radiálneho a kombinovaného zaťaženia. Všetky predstavené modely využívajú Hertzovu kontaktnú teóriu pre popis kontaktu valivých elementov s ložiskovými prstencami. Analytický výpočet je následne porovnaný s MKP simuláciou. Práca detailne popisuje proces tvorby statickej numerickej analýzy valivého ložiska. Porovnanie analytického a numerického výpočtu je prezentované pre jednoradové guľkové ložisko s kosouhlým stykom 7304 BECBM a jednoradové radiálne valčekové ložisko NU 202 ECP. Je prezentované dôkladné porovnanie jednotlivých modelov z hľadiska veľkosti posuvov a deformácií, rozloženia vnútorných síl v ložisku a výslednej tuhosti ložiska.
Reducing vibration and noise of bearings
Nejeschleba, Martin ; Prostredník, Daniel (oponent) ; Jankových, Róbert (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the issue of bearings noisiness. The bearings noisiness appears as a negative phenomenon in all the mechanical devices that generate any kind of movement. Analysis of this phenomenon enables to analyse the technical condition of the bearing and predict its defects as well. The theoretical part of the thesis is devoted to the vibration diagnostics and noisiness diagnostics, which are deeply linked. The practical part of the thesis deals with the real problem of the bearing’s noisiness in the engineering company. The main asset of this thesis is a design and successful implementation of the measures, which reduce noisiness of the selected type of the bearing.
Vliv frekvenčního měniče na životnost ložisek a jejich poškození
Sukovatý, Adam ; Krejčí, Petr (oponent) ; Nahodil, Petr (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv frekvenčního měniče na životnost valivých ložisek u asynchronního motoru. Měření bylo provedeno v Laboratoři spínacích přístrojů elektrotechnické fakulty na soustavě frekvenční měnič a elektromotor od firmy Siemens. Data byla zpracována pomocí měřícího analyzátoru Adash VA4 Pro. Byly použity metody měření širokopásmových hodnot a frekvenční analýzy vibrací a proudu. Zjištěná vzájemná podobnost frekvenčních spekter vibrací a proudu prokazuje přítomnost vysokofrekvenčních kapacitních proudů, které prochází přes ložiska motoru a snižují jejich životnost. Byla navržena opatření, která by tomuto měla zabránit. V druhé části měření byl zdokumentován vliv změny pulzní šířkové modulace (PWM) na vibrace motoru. Cílem bylo provést základní analýzu a poskytnout podklady k dalšímu výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.